Klagomål

Klagomål

Om du inte är nöjd

Om du som kund är missnöjd och vill framföra ett klagomål rörande distribution och/eller rådgivning av försäkring ska detta göras skriftligen till Bolagets klagomålsansvarig. Klagomål besvaras och utreds så snart som möjligt. Kan vi inte besvara ditt ärende inom 14 dagar från att ärendet mottogs kommer vi att meddela dig och förklara orsaken till detta samt informera om den fortsatta handläggningen av ditt ärende och när du kan förvänta dig ett svar.

Klagomålsansvarig hos JobbGarant är Fredrik Nilsson, klagomalsansvarig@tydliga.se

I händelse av tvist

Du som är konsument kan även få hjälp av Konsumenternas Försäkringsbyrå, www.konsumenternas.se eller hos din kommunala konsumentrådgivning, www.konsumentvagledare.se. Om en tvist uppstår mellan dig och JobbGarant kan denna prövas av svensk allmän domstol. Du som är konsument kan även få din tvist prövad av Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se.